Увага конкурси

07.10.14.

Оголошуються нові конкурси, які будуть проведені в першому семестрі 2014-2015 навчального року.

1.     Конкурс економічних есе на тему: «Моя ідея для досягнення успіху», «Моя формула успішної людини».

2.     Конкурс «Економічна казка». Умова: потрібно будь-яку відому казку переписати економічною мовою. (Для знавців економічної теорії).

3.     Літературний конкурс «Економіка + англійська». Економічне есе англійською мовою.

Будь-яку додадкову інформацію, пояснення, консультації можна отримати у керівника проекту Печаткіної О.В. (каб№18)



29.09.13.

1. Конкурс на кращу "Емблему клубу" і "Рекламний слоган клубу" завершено. Перемогу здобула Катерина Чередниченко. Її робота прикрашає головну сторінку блогу.
2. Закінчується час проведення літературних конкурсів. Конкурс економічних есе на тему "Моя ідея для досягнення успіху" і "Мої батьки - мій перший партнер і радник". Останній день, коли приймаються роботи - 1 жовтня.
3. Закінчено конкурс "Економічна казка". Останній день, коли приймаються роботи - 1 жовтня. Результати будуть оголошені на головній сторінкі блогу 2 жовтня.
4. Оголошення про інші літературні, наукові конкурси на початку жовтня. Зазадалегідь можна ознайомитися у плані роботи клубу.

Публікуємо роботу Катерини Чередниченко в повному обсягу. Логотип ви можете побачити на головній сторінці блогу.

"Успіх не прийде до вас... ви йдіть до нього!" 

     Слоганом емблеми є слова: "Успіх не прийде до вас... ви йдіть до нього!" З'ясуємо, що таке успіх взагалі. Успіх - позитивний результат діяльності, факт вищого досягнення поставленої мети. Здобутий успіх є великим збудником нової енергії, могутнім стимулятором творчих пошуків  і злетів. Звичайно, що кожен із нас прагне бути успішною людиною. З дитинства нас навчають бути працьовитими і старанними, досягати певних цілей. Але часто у житті трапляється так, що по-справжньому успішними стають лише одиниці. Тому у нашій емблемі пазлом я виділила лише одну особу із тисячі. Фініш на емблемі - це і є успіх. Відповідно до зображення, можна побачити, що не "успіх" йде до людини, а вони самі крокують до нього. І лише той, хто поставив собі за мету досягти успіху, лише той, хто йде у правильному напрямку, тільки той, хто в принципі йде і робить щось, для досягнення мети, тільки він досягне успіху. У нашому клубі беруть участь успішні гімнаисти, які мають перед собою безмежну кількість цілей й впевненно крокують до мети.

 
05.10.13.
1. Конкурс "Економічна казка" завершено. Перемогу здобула Костів Ганна - 1 місце. Костянтин Ярошевський - 2 місце. Калашник Олег - 3 місце. Пропонуємо до вашої уваги роботи учнів.

                                     Казка про рибака і рибку

       Біля фактору виробництва земля – море, проживали представники непрацездатного населення країни, економічно неактивне населення – старий та стара. Вже 33 роки вони володіли нерухомою власністю – старою землянкою. Амортизаційні відрахування своєчасно не робили, нерухомість втратила ринкову ціну. Пенсіонери вели натуральне господарство. Старий, використовуючи капітал – невід, виловлював економічне благо – рибу із неекономічного блага – моря. Ефективність виробництва була низькою, старий вів екстенсивний метод господарювання, тому виловив тільки одну рибку. Йому бракувало фактору виробництва – інформацїї, тому у його господарстві була низька капіталізація.

     Виловлена рибка запропонувала старому бартерну угоду – життя виміняла на бажання. Дід не мав підприємницьких здібностей, угоду відхилив, не вступив в економічні відносини.

     Повернувся старий до своєї нерухомої власності і розповів дружині про нереалізовану угоду з рибкою. Стара мала підприємницький хист, склала бізнес-план і вирішила, що рибка може стати засобом праці, фактором виробництва – капітал  і принести прибуток. Вона, не вступаючи з дідом в товарно-грошові відносини, примусила його збільшити продуктивність праці, вступити з рибкою в економічні відносини на ринку товарів. Рибак і рибка знову уклали бартерну угоду в результаті якої дід отримав товар – корито (рибка задовольнила базові потреби домогосподарства).

     Але потреби старої зростали згідно з законом економіки – потреби споживача мають тенденцію до кількісного зростання і якісного вдосконалення. Стара, використовуючи підприємницькі здібності, фактор праці – старого, фактор земля – рибку і море, захотіла отримати право власності на новий будинок. Рибка і старий знову уклали угоду, стара отримала нерухомість. Спрацював ефект нагромадження капіталу і бізнесмен стара захотіла за допомогою економічних чинників змінити соціальний статус – стати дворянкою, царицею і володаркою морською. Згідно з головним протиріччам економіки – безмежні потреби старої і обмежені ресурси рибки – економічний колообіг було порушено, сталася економічна криза. В результаті обмеженого доступу старої до ресурсу – інформація, вона втратила раніше отримані економічні блага. 
                                                                                                                                                                                                              Костів Ганна 11Б клас.
                                                                                    1 місце

 
                                                 «Ріпка»

         Жив був собі економічно неактивна особа – Андрушка, а в нього непрацездатна особа Марушка, а в неї працездатна особа донька Мінка, а в неї робоча сила собачка Хвінка, а в собачки безробітна киця Варварка, а в неї непрацездатна особа мишка Сіроманка.

       Раз весною взяв дід засіб праці – мотику, скопав фактор івиробництва Земля, використав фактор виробництва -  Інформація, правильно поєднав засоби праці і предмети праці разом з ресурсом Праця – отримав відповідну технологію і посадив ріпку.

      Працював дід не марно: виробництво було ефективним, раціональним, дало великий обсяг виробництва. Тішиться дід, аж не знає де стати. «Час, - каже, - дохід збирати». Пішов він на город. Узяв ріпку за зелений чуб, тягне руками, вперся ногами, мучився, потів увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень, не хоче на ринок товарів.

      Кличе дід Андрушка бабу Марушку: «Ходи, бабусю, не лежи, мені ріпку витягти допоможи!» Таким чином дід намагався збільшити продуктивність праці у господарстві, залучитит додаткову одиницю праці. Але продуктивність не збільшилася, ріпку не витягли. Кличуть доньку Мінку, знов збільшили обсяг залученого фактору Праця, але продуктивність праці не змінилася. Потім Мінка покликала Хвінку: «Ходи, Хвіночко, не лежи, нам ріпку витягти поможи!». Таким чином учасники економічних відносин вели екстенсивний спосіб господарювання. Пішли вони на город – гуп, гуп! Узяв дід ріпу за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку за спідничку – тягнуть руками, упираються ногами, промучилися увесь день, ріпка сидить у землі, як пень! Не зважаючи на збільшення залученого ресурсу Праця, продуктивність праці не збільшалася. Кличе собачка кицю Варвару: «Ходи, кицю, не лежи, нам ріпку витягти поможи!». Пішли вони на город, промучилися увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

      Знов була залучена додаткова одиниця Праці – мишка Сіроманка. Кличе киця мишку: «Ходи, Сіроманочко, не лежи, нам ріпку витягти поможи!» Пішли на город, додаткова одиниця праці дала результат. Всі разом витягли ріпку. Впала ріпка на діда Андрушку, той на бабу Марушку, баба на дочку Мінку, дочка на бабку Хвінку, собачка на кицю Варварку, а мишка – шусть у шпарку.

     Якщо підрахувати кількість залучених ресурсів Праця і отриманий результат виробництва – підприємство діда є економічно неефективним. 6 одиниць Праця і результат – 1 ріпка. Співвідношення залучених ресурсів и результата (плюс ціна товара на ринку)  дають підставу стверджувати про нерентабельність підприємства. Діду бракувало ресурсу Інформація: збільшення лище одного фактору за незмінних інших факторів виробництва призведуть до спадної продуктивності факторів виробництва.                 

                                                                      Костянтин Ярошевський  11Б
                                                                                2 місце

                                            «Курочка Ряба»

        Жили собі дід та баба – непрацездатне населення. І були вони власниками ресурсу виробництва Курочки Ряби – фактор виробництва – Земля. І було це економічно неактивне населення таким бідним, що нічого крім фактору виробництва Земля не мали. Вели натуральне господарство і споживали самі все вироблене. Тобто, не були учасниками економічного колообігу.
    За дбайливе ставлення до засобів виробництва отримали вони продукт -  яєчко. Діду і бабі бракувало засобу виробництва – Інформації, вони не знали, як збільшити продуктивність праці Курочки Ряби. Отримавши продукт праці – яєчко, вони вирішили спожити його, задовольняючи свої базові потреби.
    Взяли яєчко: дід бив, бив – не розбив; баба била, била – не розбила. Раптом з-під лавки вибігла мишка – яка теж  не була учасником економічних відносин, хвостиком махнула, продукт виробництва яєчко впало і розбилося. Непрацездатні дід та баба плачуть, не вдалося задовольнити фізіологічні потреби. А Курочка Ряба кудахче:
   - Не плач баба, не плач дід... Я допоможу вам збільшити капіталізацію виробництва, оберу іншу технологію і вироблю нове яечко, не просте, а золоте!

    Курочка мала рідкісний фактор виробництва Підприємницькі здібності і порадила діду і бабі: взяти золоте яєчко, піти на ринок і обміняти його на курей і гусей. Капіталомісткість виробництва призведе до збільшення обсягів виробництва і дід з бабою розбагатіють.
                                                     
                                                                    Калашник Олег 11Б
                                                                       3 місце


04.10.13.

Підведені підсумки конкурсу економічних есе. Перемогу у конкурсі отримала Долінчук Ліза. Ви можете ознайомитися з її роботою.

                                    Моя ідея для досягнення успіху

       Я довго думала з чого мені розпочати і вирішила спочатку дізнатися, що ж взагалі таке успіх. Успіх - позитивний наслідок роботи, справи, змагання, життя тощо; значні досягнення, удача, талан; суспільне визнання чого-небудь або кого-небудь, яке супроводжується почуттям потрібності й отриманням позитивних емоцій. Прочитавши це, розумієш, що кожна людина сама визначає критерії успіху.
     Вже на даному етапі свого життя я думаю, що мені треба робити, щоб досягти успіху. Так зараз я навчаюся у школі і це не так вже й важко, але скоро почнеться доросле життя і потрібно буде вирішувати все самостійно для того, щоб зайняти відповідну позицію в житті. Адже в будь-яких починаннях, ми завжди оцінюємо чи досягнемо успіху.
     Я вважаю, що успішна людина повинна мати деякі якості. Перш за все вона має бути відповідальною та самостійною – це основа успіху. Вона завжди знайде вихід з складної ситуації, раціонально зможе оцінити свої дії. Навіть якщо успіх не прийде до неї сьогодні, вона ніколи не впадає у відчай. Успішна людина розуміє, що вона працює на себе. Саме тому успішні не всі люди. У деяких не вистачає сил на досягнення мети, в інших моральної стійкості. І вже зараз подивившись на свого друга чи однокласника, можна зрозуміти, чи впіймає він успіх, а головне чи зможе він його утримати. Засади успішності в нас закладають батьки та вчителі з раннього віку. А ми не прислухаємось, думаємо, що життя це лише гра, яка нам легко дається. Так, це гра, але з дуже жорстокими правилами. І поки ти йдеш проти течії, проти системи, поки виборюєш свої позиції у цього світу – ти успішна людина! І не має значення, в якій сфері життя ви досягли успіху, адже людина може зробити будь-що. Всі бар’єри лише у нас в голові.
     Тому моєю ідеєю для досягнення успіху є поставлення перед собою задач та цілей, яких буде важко досягти, але можливо. Безмежне бажання досягнення та розвитку цієї мети буде мотивувати вас по життю. І не зважайте, якщо хтось каже, що ви з’їхали з глузду. Якщо хтось не вірить в вас, це не привід не вірити в себе самому!
     Я не кажу, що шлях до успіху буде легким. Ні. Це битва довжиною з життя. Головне треба втриматися на цій тернистій дорозі і залишитися самим собою. Не йти до мети по тілах інших людей, а залучати їх до спільної роботи. Успіх не прийде до вас…Ви йдіть до нього!


Увага нові конкурси!

18 жовтня оголошено новий конкурс для знавців економіки "Бажаю знати...". Пропонуємо вам задати питання на економічну тематику. Для прикладу пропонуємо наступне питання, хто має бажання, чекаємо на ваші відповіді.
ПРИКЛАД:
Без води людина не може обійтися, вода для людини - життя, без неї людина не житиме. Але вода коштує надто дешево. Діаманти зовсім непотрібні для підтримання життя людини, ціна ж їх порівняно з ціною води, дуже велика, деякі коштують сотні мільонів доларів. Чому?

Пожалуйста, подождитеАліна Болдирєва дає відповідь на поставлене для прикладу запитання.
о
"Без води людина не може обійтися, вода для людини - життя, без неї людина не житиме. Але вода коштує надто дешево. Діаманти зовсім непотрібні для підтримання життя людини, ціна ж їх порівняно з ціною води, дуже велика, деякі коштують сотні мільонів доларів. Чому?
Адже запасів води в порівнянні з діамантами набагато більше. Процес видобутку діамантів складніший, а тому і дорожчий. До того же, щоб отримати діамант треба обробити алмаз, на що також треба витрати гроші. Отже, витрати на видобуток діамантів дорожчий. Цього мінералу значно менше на Землі, ніж води, тому і ціна на нього вище."
                                                                             (Відповідь правильна - Печаткіна О.В.)

Аліна задає запитання для всіх, хто приймає участь у конкурсі: "Американці почали випускати невидимі для радарів ракети "Титан". Збільшилось виробництво металу. Чому?" (Відповіді можна розміщувати у коментарях або в електронному вигляді на пошту Печаткіній О.В.)

Шановні учасники цього конкурсу, звертаюсь до вас з наступними запитаннями. Ми дещо змінили конкурс і запитання задаю я, Печаткіна О.В. Бажаючі дають відповідь у коментарях або мені на електронну пошту.


                             
Економічні загадки:

1. Чому Росія, країна багата на мінеральні ресурси, бідна? Чому Японія, країна без жодних природних ресурсів, багата?

2. Рециклювання паперу, найчастіше розглядають як шлях захисту довкілля та збереження лісів. Як могло б рециклювання паперу призвести до зменшення площі лісів?

3. В літаках немовлятам безпечніше в їхніх власних безпечних сидіннях, ніж на колінах у батьків. Проте уряд США не вимагає використання цих безпечних сидінь. Він однозначно дійшов висновку, що більше немовлят буде вбито, якщо це робитимуть. Як може це статися?

4. В сучасних автомобілях пропонують багато нових систем безпеки, таких, як повітряні сумки, спеціальні гальма, т.п. Проте сьогодні американці частіше потрапляють у дорожні пригоди. Чому?

5. Чому фасади та коридори в життєвих будинках України занедбані, тоді як всередині квартир затишно?

6. Скажіть мені, як історику і економісту в одному обличчі: кам’яна доба в історії людства закінчилася, бо закінчилося каміння? Відповідь обгрунтуйте з економічної точки зору. І поміркуйте, коли закінчиться «доба нафти».
                                                   



Аліна Болдирєва дає відповідь на питання № 5: "Чому фасади та коридори в життєвих будинках України занедбані, тоді як всередині квартир затишно?"

"Майже вся територія Україна була полем битв під час Другої світової війни. Ці битви спустошили землю України, величезна кількість будівель була зруйнована. Після її закінчення почали вкладатися кошти у відбудову помешкань. Треба було працювати швидкими темпами, тому будівництво було не досконалим. Зараз деякі люди продовжують в помешканнях цього часу. Оскільки ці будівлі вже дуже старі,то господарі не бачать ніякого сенсу ремонтувати та приводити до ладу фасад приміщення. Але всім хочеться комфорту, тому вони періодично ремонтують середину помешкання. Їншою причиною є низький дохід громадян. При великій кількості потреб, вони можуть задовольнити лише їх невелику частинку, тому витрачають гроші лише на найнеобхідніше. В данному разі, для них є неважливим зовнішній вигляд їх помешкання, головне, щоб всередині були нормальні життєві умови".
 
Правильна відповідь. Аліна дала відповідь на питання з точки зору історичних подій, менталитету нації, низьких доходів громадян. Відповідь з точки зору економічної теорії є неправильною. Логіка відповіді є такою: квартира є особистою власністю мешканця країни, тобто, квартира моя, відповідаю за її чистоту або бруд особисто я. А особисто мені потрібна чистота и затишок, окрім мене чистоту у моєму власному помешканні ніхто не зробить. А коридор в будинку, фасад, сходи і т.п. є колективною власністю, або власністю житлово-комунальної служби. Тому за чистоту і затишок в коридорах і на сходинках потрібно створювати всім разом. А "колгосп", як відомо, справа великої кількості людей. Навести лад колективно в колективній власності набагато тяжче, ніж у власному помешканні. Не всі мешканці будинку опікуються чистотою. "Своя рубашка ближче до тіла", а все, що не належить особисто мені - мене не цікавить. (Така логіка відповіді на питання, з точки зору відповідальності за особисту і колективну власність. Питання власності є ключовим в правільній відповіді).
 
Дякуємо Аліні за спробу. Можна прокоментувати її відповідь і визначити, що її речення - "...Їншою причиною є низький дохід громадян. При великій кількості потреб, вони можуть задовольнити лише їх невелику частинку, тому витрачають гроші лише на найнеобхідніше. В данному разі, для них є неважливим зовнішній вигляд їх помешкання, головне, щоб всередині були нормальні життєві умови" - теж можна вважати логічно правильною відповіддю. Звертаю вашу увагу, що економічні задачі такого плану можуть мати декілька правильних відповідей, що зумовлено особливостями психології, виховання і суб'єктивним поглядом на життя взагалі. Економіка і психологія крокують разом.
                                                                               З повагою Печаткіна О.В.


Ганна Костів дає відповіді на економічні задачі. 11.12.13.

 Відповідь на задачу №1.
1)Японія – це високорозвинена постіндустріальна держава. Не зважаючи на те, що країна має бідні природні ресурси, вона має розвинуту економіку. Справа у тому, що Японія імпортує сировину, з якої потім виготовляє і реалізує більш дорогі промислові товари (легкові автомобілі, сталь, товари легкої, хімічної та машинобудівної промисловостей). Росія у свою чергу – аграрно-індустріальна країна з перехідною економікою. На зовнішній ринок країна постачає переважно сировину: нафту, природний газ, деревину, яка закономірно є набагато дешевою, ніж готові товари. До того ж економіка Росії має сильну залежність від цін на енергоресурси на світовому ринку.
Відповідь правильна.
Відповідь на задачу №6.
6) Звичайно, камяна доба закінчилася не тому, що на Землі закінчилося каміння, адже ми й досі використовуємо його як сировину в будівельній промисловості. Вся справа у тому, що людство має тенденцію до постійного удосконалення, тому внаслідок змін умов навколишнього середовища, формування нових суспільних зв’язків, розвитку ремесл та форм господарювання виникла нагальна потреба застосування більш досконалих матеріалів. Як відомо, саме в енеоліті відбувся перехід від камяного віку до доби металів.
Тому ми можемо спрогнозувати, що «доба нафти» закінчиться набагато раніше, ніж запаси цієї сировини на Землі. І це в першу чергу повязано з тим, що в сучасному світі зовсім не раціонально та не економічно вигідно добувати і спалювати нафту, адже це не тільки спустошує надра Землі, а й веде до екологічних катастроф. Тому людство останнім часом все активніше використовує невичерпні джерела енергії, такі як енергія вітру, сонця, приливів та відливів, біоенергії. Розвиток такої енергетики пов'язаний з декількома причинами - і екологічними, і економічними, і політичними. Отже, використання того чи іншого джерела енергії прямо залежить від рівня розвитку супільства на данному історичному етапі.
Відповідь правильна.
Дякоємо Ганні за змістовні відповіді. Конкурс продовжується.
                                                        Печаткіна. О.В.

 

Пожалуйста, подождите

Пожалуйста, подождите

 





 

Пожалуйста, подождитеУУ

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий